Ik herinner me een tijd dat Apple nog advertentieruimte moest kopen om zijn producten te promoten;
Eigenlijk zou ik een aflevering van ‘Help, ik moet met de media omgaan’ horen te wijden aan dit bazelstuk van mevrouw Roethof. Dat is een D66-politica, die daarna mislukte als media-ondernemer, en thans ombudsmanvrouw is bij publieke omroep;
Veel lust daartoe voel ik niet — en al evenmin voel ik me geroepen genuanceerd op de argumenten tegen haar in te gaan;
Beide bevestigen slechts het collectieve misverstand dat er over de nieuwsmedia bestaat;
Journalisten helpen namelijk vooral mee waanideeën over de werkelijkheid in stand te houden — maar de meeste webloggers doen niet anders;
Als er eens echt nieuws is, overvalt dit altijd iedereen;
En ik durf dezer dagen nauwelijks een Nederlandse krant in te kijken, of de televisie aan te doen. Omdat alles ongefilterd en overvloedig politieke propaganda brengt, in aanloop naar de parlementsverkiezingen op 9 juni;
Waarom zat er anders ineens elke dag een CDA-politicus bij het toch zo hoogaangeschreven Pauw & Witteman? Terwijl die daar anders nog niet dood gevonden willen worden?
De Nederlandse politiek is niet meer dan een partij kluitjesvoetbal, waarbij alle deelnemers van een afstandje bekeken tot hetzelfde team behoren, alleen zij de bal kunnen zien, en de doelen opvallend ver buiten bereik staan opgesteld.
Dat zou zo erg nog niet eens zijn, als vervolgens de media niet allemaal net zouden doen of het belangrijk en spannend is wat er gebeurt.